חתימת צוואה בפני נוטריון

כפי שרבים מכם יודעים או חוו, קיום צוואה הוא טקס רשמי בו שני עדים (נוטריון והציבור) מפקחים על החתימות הנדרשות. חתימת הצוואה דורשת לפחות שני עדים, המתבוננים בחתימתך על הצוואה ואז חותמים עליה בעצמך.

נוטריון ציבורי או פשוט "נוטריון" מבטיח כי החתימה המופיעה במסמך קבילות בבית המשפט

היא חתימת האדם שהוא הנוטריון. לאחר החתימה יופיע החתום באופן אישי בפני הנוטריון ויציג את החתימה כאילו הייתה חתומה. על הנוטריון לוודא גם את זהות האנשים שאימתו כל חתימה באמצעות אישור נוטריוני, כמו גם את התאריך והשעה.

אם המנהל (מי שהוציא את ייפוי הכוח) מכיר בפומבי בחתימה בפני הנוטריון, ההנחה היא שהיא הייתה אמיתית, וזה חשוב כאשר היא מוצגת לצד שלישי.

המסמך שהוגש בשבועה 

הנוטריון אינו מחייב את החותם לחתום עליו מחדש בנוכחותו. עם זאת, אם חתום על ידי עד, עליו לוודא כי המסמכים אינם דורשים אישור נוטריוני על חתימת העד. יש לשלוח את הצוואה המקורית למקבל בתוך 3 ימים מרגע קבלת מסמך נוטריוני, הצוואה. תוך שלושה ימים מרגע קבלת צוואה זו, על נוטריון לצרף את חתימתו וחותמתו לצוואה המקורית ולאשר כי כל צוואה שהתקבלה זהה לצוואה המתוארת בטלוויזיה.

על פי סעיף 6110 לחוק הצוואות

על הנוטריון להיות מסוגל לוודא ששני הצדדים חתמו על הצוואה הנוטריונית. על העד להיות עד ולהבין שזה רצונו של המוריש, ועליו להיות מסוגל גם לזהות את מבצע הצוואה שחתם עליו. ניתן לחתום על צוואה על ידי הקלדה, אך אם עד נוכח, שני עדים חייבים לחתום כדי לאשר שהם עדים לחתימה. ברגע שהמסמך מאושר על ידי נוטריון, עליו להיות חתום על ידי המוריש ומבצע הצוואה, כמו גם על ידי עד או עד אחר.

הנוטריון

הוא פקיד שמונה על ידי המדינה ובעל הסמכות לאשר את המסמך ולחתום עליו מול הצדדים האחרים. מסמכים כמו קבלות ומעשים מחייבים נוטריונים להיות נוכחים ולהוביל את התהליך לפני חתימת המסמכים. תביא איתך תמיד מסמך לא חתום לנוטריון ותגיד לו שאתה צריך את החתימות הנוטריוניות. אם אתה צריך לחתום על מסמך בעצמך, תוכל לברר את הדרישות על ידי חתימה עליו בעצמך או על ידי גורם אחר.

הנוטריון אינו מחויב לאשר את המסמכים המשפטיים של האדם

אלא יכול לסרב "לאשר" צוואה פשוטה. המשמעות היא שכל אדם שנדרש לבצע מסמך בפומבי אצל נוטריון או נמצא במדינה שאינה מאפשרת ל- RON להשתמש בשירותיו של נוטריון לצורך ביצוע המסמך והביצוע של נוטריון.

גישה נוחה יותר

עם זאת, היא שהעדים יחתמו על תצהיר, שאותו ניתן לצרף לצוואה בשבועה בנוכחות נוטריון. על הנוטריון לדעת כי הליך זה נדרש על פי חוק המדינה, ועליו גם להוכיח כי שני הצדדים הם למעשה מורשים מורשים, ולחתום על הצוואה וההצהרה המצורפת בפניהם. בנוסף לחתימה על תצהיר ומסמך, על הנוטריון למסור לעדים הצהרה מושבעת.
למידע נוסף בתחום של חתימת צוואה בפני נוטריון מומלץ להעיף מבט ב- rehovot-notary.com

ההצהרה הנוטריונית נעשית בסוף צוואתו של המוריש ונחתמת על ידי העדים בערך באותו זמן שהוא חותם עליה

יש לצרף את התצהיר לצוואה כדי לציין כי העד יהיה נוכח ביצוע המסמך ועד חתימתו. לא צריך לאשר את הצוואה עצמה אלא התצהיר שצורף אליה.

אם תרצה

עליך לפנות אל הנוטריון הקרוב אליך ואחד מעדיך ילווה אותך להישבע בשבועה כי חתימת הצוואה נעשתה כהלכה. הנוטריון אינו רשאי לקבל תצהיר מאדם שהוא עד לחתימה במקום חתום שנכח בהסמכה. מן הסתם, ישנם נוטריונים הסבורים כי מותר לאשר את החתימה באישור אם האדם אינו נוכח, כל עוד מופיע בפניהם מישהו שהוא עד למסמך החתום ונשבע שהוא חתם בפועל על המסמך. אם אתה חותם ללא עדים במקרה זה, חתימתך שלך לא תהיה "מאושרת", שהיא עבירה פלילית על חוק הנוטריון.

באופן כללי, יש לאשר תצהיר נוטריוני, מה שאומר שעל העד לחתום עליו בפומבי בפני נוטריון. צוואה: על המוריש או העד לאשר את אמיתות הצוואה בתצהיר לנוטריון ולהחתים את התצהיר.